C 2010

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

Name in Czech

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

Name (in English)

Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, p. 169-182, 14 pp. Výchova a vzdělávání, 2010

Publisher

Portál, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044014

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7367-679-7

Keywords (in Czech)

inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu

Keywords in English

inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools

Tags

Reviewed
Změněno: 15/1/2012 14:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.

In English

The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.