Detailed Information on Publication Record
2010
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Name in Czech
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Name (in English)
Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, p. 169-182, 14 pp. Výchova a vzdělávání, 2010
Publisher
Portál, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044014
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7367-679-7
Keywords (in Czech)
inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
Keywords in English
inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools
Tags
Reviewed
Změněno: 15/1/2012 14:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.
In English
The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.