VÍTKOVÁ, Marie. Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice (Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic). In Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál, s.r.o., 2010, p. 169-182. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-679-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Name in Czech Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Name (in English) Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, p. 169-182, 14 pp. Výchova a vzdělávání, 2010.
Publisher Portál, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044014
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7367-679-7
Keywords (in Czech) inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
Keywords in English inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 15/1/2012 14:54.
Abstract
Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.
Abstract (in English)
The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.
PrintDisplayed: 4/5/2024 17:43