VÍTKOVÁ, Marie. Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice. In Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál, s.r.o. s. 169-182. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-679-7. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Název česky Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Název anglicky Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, od s. 169-182, 14 s. Výchova a vzdělávání, 2010.
Nakladatel Portál, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044014
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7367-679-7
Klíčová slova česky inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
Klíčová slova anglicky inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 15. 1. 2012 14:54.
Anotace
Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.
Anotace anglicky
The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:27