Detailed Information on Publication Record
2010
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
SLOVÁK, Petr, Pavel TROUBIL and Petr HOLUBBasic information
Original name
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
Name in Czech
GColl: zvyšování důvěry ve flexibilních skupinových videokonferencích
Authors
SLOVÁK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel TROUBIL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr HOLUB (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
New York, NY, USA, Proceedings of the 28th of the international conference extended abstracts on Human factors in computing systems, p. 3607-3612, 6 pp. 2010
Publisher
ACM
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14610/10:00051379
Organization unit
Institute of Computer Science
ISBN
978-1-60558-930-5
Keywords in English
Video Conferencing; Gaze Awareness; Evaluation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/6/2013 12:27, RNDr. Pavel Troubil, Ph.D.
V originále
In this paper we describe a quantitative study of a group-to-group videoconferencing environment called GColl that provides a compromise between the need for preserving non-verbal cues and the requirements of low-cost and flexibility. We have compared the task process and outcome of participants interacting over an environment analogous to common commodity solutions, those using face-to-face communication, and groups communicating over GColl. Our results demonstrate that it is possible to design a group-to-group collaboration environment with modest technical requirements and low overall cost that still shows measurable advantages over the common environment in its ability to support trust in social dilemma games.
In Czech
Článek popisuje kvantitativni studii videokonferenčního prostředí pro skupinovou komunikace, které je kompromisem mezi nutností předávat neverbální signály a potřebou nízské ceny a flexibility. Porovnali jsme skupinovou dynamiku a výsledky úkolu u skupin účastníků, kteří interagovali v prostrostředí analogickém standardním prodávaným řešením, tváří v tvář a v rámci prostředí GColl. Naše výsledky ukazují, že je možné vytvořit levné a flexibilní videokonferenční prostředí pro skupinovou komunikaci, které stále vykazuje lepší výsledky než prodávané řešení u social dilemma her.
Links
MSM0021622419, plan (intention) |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
|