Detailed Information on Publication Record
2009
Vztahy mezi generacemi učitelů: pohledy z obou stran kariéry
LAZAROVÁ, Bohumíra and Vladimír JŮVABasic information
Original name
Vztahy mezi generacemi učitelů: pohledy z obou stran kariéry
Name (in English)
Relationships between generations of teachers: views from the opposite stages of a career
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Vladimír JŮVA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 1213-7758
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/09:00048684
Organization unit
Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech)
učitelé; mezigenerační vztahy; spolupráce učitelů
Keywords in English
teachers; generational relationship; teachers co-operation
Tags
Změněno: 28/4/2011 15:55, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Tématem příspěvku jsou mezigenerační vztahy učitelů v základních školách. První část textu je věnována problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a vybrané trendy v evropském školství zaměřené na jejich podporu a motivaci. Ve druhé části textu jsou prezentovány výstupy z kvalitativního šetření zaměřeného na postavení učitelů v pozdní fázi kariéry a identifikaci rizik mezigeneračních vztahů.
In English
The topic of the paper are intergenerational relationships between elementary schools teachers. The first part of the text deals with the position of teachers in the late stage of their career in schools and selected trends in the European school system focused on their support and motivation. In the second part of the text we present results of a qualitative investigation examining the position of teachers in the late stage of their career and identification of risks in intergenerational relationships.
Links
GA406/08/0176, research and development project |
|