LAZAROVÁ, Bohumíra and Vladimír JŮVA. Vztahy mezi generacemi učitelů: pohledy z obou stran kariéry (Relationships between generations of teachers: views from the opposite stages of a career). e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, vol. 2009, No 3, p. 74-90, 16 pp. ISSN 1213-7758.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztahy mezi generacemi učitelů: pohledy z obou stran kariéry
Name (in English) Relationships between generations of teachers: views from the opposite stages of a career
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Vladimír JŮVA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 1213-7758.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/09:00048684
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) učitelé; mezigenerační vztahy; spolupráce učitelů
Keywords in English teachers; generational relationship; teachers co-operation
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 28/4/2011 15:55.
Abstract
Tématem příspěvku jsou mezigenerační vztahy učitelů v základních školách. První část textu je věnována problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a vybrané trendy v evropském školství zaměřené na jejich podporu a motivaci. Ve druhé části textu jsou prezentovány výstupy z kvalitativního šetření zaměřeného na postavení učitelů v pozdní fázi kariéry a identifikaci rizik mezigeneračních vztahů.
Abstract (in English)
The topic of the paper are intergenerational relationships between elementary schools teachers. The first part of the text deals with the position of teachers in the late stage of their career in schools and selected trends in the European school system focused on their support and motivation. In the second part of the text we present results of a qualitative investigation examining the position of teachers in the late stage of their career and identification of risks in intergenerational relationships.
Links
GA406/08/0176, research and development projectName: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career
PrintDisplayed: 30/7/2024 22:27