D 2009

Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school

MATYÁŠEK, Jiří

Basic information

Original name

Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school

Name in Czech

Příklad využití interaktivní tabule s biologickým a geologickým učivem na základní škole

Authors

MATYÁŠEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Koper, Pouk v družbi znanja, p. 247 - 253, 7 pp. 2009

Publisher

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00044159

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-961-6528-88-7

UT WoS

37.091.3(082)

Keywords (in Czech)

interaktivní tabule modernizace vyučování přírodopisu efektivita

Keywords in English

interactive whiteboards modernization of teaching natural science efficiency

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/6/2010 15:28, doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc.

Abstract

V originále

In four classes of the 6th and the 8th class of the Primary School ZŠ Brno, Sirotkova 36, I was using an interactive whiteboard in teaching invertebrates zoology and human biology this Spring. Educational topics were electronically created by the local natural science teachers, our graduates. I found out that even a classical lesson if upgraded by that latest technical method is very interesting for the vast majority of pupils and is and very welcome by them. The teacher can immediately recognize that the pupils' discipline increased as well as their attention. The question is the effectiveness, i.e. if an interactive whiteboards brings higher quality of pupils' knowledge, rather than classical training. That we are currently starting to examine together with students at the Faculty of Education in Brno. At the same time, our natural science students learn to create thein own technological content of the various teaching subjects for an interactive whiteboard.

In Czech

Ve čtyřech třídách 6. a 8. ročníku ZŠ Brně, Sirotkova 36, jsem letos na jaře ve výuce zoologie bezobratlých a biologie člověka využíval interaktivní tabuli. Výuková témata elektronicky vytvořili místní učitelé přírodopisu, naší absolventi. Poznal jsem, že i klasická vyučovací hodina, pokud je modernizovaná touto nejnovější technickou metodou, je pro velkou většinu žáků zajímavá a velmi ji vítají. Učitel může ihned poznat, že se zvýšila kázeň žáků, jejich pozornost. Otázkou je efektivita, přináší-li vyučování s interaktivní tabulí vyšší kvalitu žákovských vědomostí, nežli klasická výuka. To v současné době začínáme se studenty na PdF MU Brno zkoumat. Zároveň se naši studenti přírodopisu učí sami vytvářet technický obsah jednotlivých výukových témat pro interaktivní tabuli.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century