Detailed Information on Publication Record
2010
Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Ljubljana, Slovinsko, XIV. IOSTE Symposium. Socio-cultural and human values in science and technology education, p. 1143-1149, 7 pp. 2010
Publisher
Institute for innovation and development of University of Ljubljana
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044167
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-961-92882-1-4
Keywords (in Czech)
rodinné přírodovědné a technické vzdělávání; hands-on experimenty; celoživotní vzdělávání; motivace v přírodovědném a technickém vzdělávání; denní a bezpečný život
Keywords in English
family science and technology education; hands-on experiments; lifelong education; motivation in science and technology education; daily and safe living
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:01, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Family science and technology education as our design-based research outcome is an innovative teaching and learning strategy for children and adults. Family science and technology education is defined as expanding science and technology knowledge and skills from the school to home of students. Hands-on experiments-activities based on simple equipment which can be found in most homes play very important role. Appropriate educational content is daily and safe living. Family science and technology education also helps to identify and to develop gifted students.
In Czech
Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání jako výstup našeho konstrukčního výzkumu je inovativní výuková strategie pro děti a dospělé. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání je definováno jako přenos přírodovědných a technických vědomostí a dovedností ze školy do rodin žáků. Hands-on aktivity založené na jednoduchých předmětech, které jsou doma, hrají významnou roli. Vhodný vzdělávací obsah je denní a bezpečný život. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání také pomáhá vyhledávat a rozvíjet nadané studenty.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|