TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students (Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání jako nová výuková strategie pro všechny včetně nadaných žáků). In XIV. IOSTE Symposium. Socio-cultural and human values in science and technology education. Ljubljana, Slovinsko: Institute for innovation and development of University of Ljubljana, 2010, p. 1143-1149. ISBN 978-961-92882-1-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Ljubljana, Slovinsko, XIV. IOSTE Symposium. Socio-cultural and human values in science and technology education, p. 1143-1149, 7 pp. 2010.
Publisher Institute for innovation and development of University of Ljubljana
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044167
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-92882-1-4
Keywords (in Czech) rodinné přírodovědné a technické vzdělávání; hands-on experimenty; celoživotní vzdělávání; motivace v přírodovědném a technickém vzdělávání; denní a bezpečný život
Keywords in English family science and technology education; hands-on experiments; lifelong education; motivation in science and technology education; daily and safe living
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:01.
Abstract
Family science and technology education as our design-based research outcome is an innovative teaching and learning strategy for children and adults. Family science and technology education is defined as expanding science and technology knowledge and skills from the school to home of students. Hands-on experiments-activities based on simple equipment which can be found in most homes play very important role. Appropriate educational content is daily and safe living. Family science and technology education also helps to identify and to develop gifted students.
Abstract (in Czech)
Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání jako výstup našeho konstrukčního výzkumu je inovativní výuková strategie pro děti a dospělé. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání je definováno jako přenos přírodovědných a technických vědomostí a dovedností ze školy do rodin žáků. Hands-on aktivity založené na jednoduchých předmětech, které jsou doma, hrají významnou roli. Vhodný vzdělávací obsah je denní a bezpečný život. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání také pomáhá vyhledávat a rozvíjet nadané studenty.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 16:06