KNECHT, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production. Journal of Educational Media, Memory, and Society. roč. 2, č. 1, s. 1-16. ISSN 2041-6938. doi:10.3167/jemms.2010.020101. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
Název česky Jak žáci hodnotí učebnice? Přehled výzkumů a výzvy pro výzkum a tvorbu učebnic
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Educational Media, Memory, and Society, 2010, 2041-6938.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044171
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3167/jemms.2010.020101
Klíčová slova anglicky EVALUATION; STUDENTS; TEXTBOOKS; TEXTBOOK RESEARCH
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 2. 2019 15:52.
Anotace
This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluations of textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:29