BLAŽEK, Ladislav. Management ve společnosti hojnosti (Management in the affluent society). In Procesy globalizacyjne w gospodarce swiatowej. Wroclaw: Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Zarzadzania, 2009, p. 265-271. ISBN 978-83-87708-68-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Management ve společnosti hojnosti
Name in Czech Management ve společnosti hojnosti
Name (in English) Management in the affluent society
Authors BLAŽEK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Wroclaw, Procesy globalizacyjne w gospodarce swiatowej, p. 265-271, 7 pp. 2009.
Publisher Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Zarzadzania
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00044172
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-83-87708-68-9
Keywords (in Czech) management; společnost hojnosti; étos práce; vzdělání; tvořivost
Keywords in English management; the affluent society; work ethic; education; creativity
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc., učo 921. Changed: 19/6/2010 10:38.
Abstract
Ve společnosti hojnosti dochází ke změnám charakteru a významu práce. Na tyto skutečnosti reaguje management. Faktorem, který má nesporný vliv na vývoj managementu je výchova a vzdělávání. Nabízí se otázka, zda z rozvoje znalostí a osobnosti lidí - prostředku k dosahování podnikových cílů - se dalším vývojem nestane cíl sám o sobě. To může mít pro vývoj společnosti významné důsledky.
Abstract (in English)
The schift of both the nature of the work and the importance of the work has occurred in the affluent society. The management of the companies is changing under these circumstances. Factors like upbringing and education have indisputable impact on the development of management. There arises question, whether the development of the knowledge and personality operating as the instrument for reaching the business goals will not become the goal in itself. This can have significant implikations for the evolution of the society.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 7/5/2024 09:10