B 2010

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK et. al.

Basic information

Original name

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

Name in Czech

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

Name (in English)

The curricular reform at gymnasium: interviews with coordinators at pilot and partner schools

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic) and David SOLNIČKA (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, 164 pp. Kurikulum G, 2010

Publisher

Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044173

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87000-36-6

Keywords (in Czech)

kurikulum; kurikulární reforma; implementace; rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; gymnaziální vzdělávání

Keywords in English

curriculum; curricular reform; implementation; Framework Education Programmes; School Education Programmes; Grammar Schools

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 9/1/2011 19:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Abstract

V originále

Publikace pojednává o reformě kurikula v oblasti gymnaziálního vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do školní praxe. Konkrétně jde o to popsat, vysvětlit a vyhodnotit procesy implementace rámcových vzdělávacích programů a tvorby a realizace školních vzdělávacích programů. Přitom jsou identifikovány faktory ovlivňující uvedené procesy a dále funkce, které jsou prostřednictvím rámcových a školních vzdělávacích programů naplňovány v rovině kurikulárního plánování a v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání. Publikace je výzkumnou zprávou, která se zabývá analýzou rozhovorů vedených s koordinátory na pilotních a nepilotních gymnáziích s cílem dokumentovat proces vzniku školních vzdělávacích programů a porozumět problémům, které jsou s tvorbou kurikula spojeny.

In English

This publication deals with the current curricular reform of upper-secondary comprehensive education in the Czech Republic. The focus lies on the implementation of the curricular reform into the practice of schools. The publication aims to describe and explain the processes of implementation of Framework Educational Programmes and the development and realisation of School Educational Programmes. Findings based in the series of interviews with coordinators of School Educational Programmes development at pilot and partner schools are presented.