Detailed Information on Publication Record
2010
Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK et. al.Basic information
Original name
Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol
Name in Czech
Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol
Name (in English)
The curricular reform at gymnasium: interviews with coordinators at pilot and partner schools
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic) and David SOLNIČKA (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, 164 pp. Kurikulum G, 2010
Publisher
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044173
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87000-36-6
Keywords (in Czech)
kurikulum; kurikulární reforma; implementace; rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; gymnaziální vzdělávání
Keywords in English
curriculum; curricular reform; implementation; Framework Education Programmes; School Education Programmes; Grammar Schools
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/1/2011 19:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Publikace pojednává o reformě kurikula v oblasti gymnaziálního vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do školní praxe. Konkrétně jde o to popsat, vysvětlit a vyhodnotit procesy implementace rámcových vzdělávacích programů a tvorby a realizace školních vzdělávacích programů. Přitom jsou identifikovány faktory ovlivňující uvedené procesy a dále funkce, které jsou prostřednictvím rámcových a školních vzdělávacích programů naplňovány v rovině kurikulárního plánování a v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání. Publikace je výzkumnou zprávou, která se zabývá analýzou rozhovorů vedených s koordinátory na pilotních a nepilotních gymnáziích s cílem dokumentovat proces vzniku školních vzdělávacích programů a porozumět problémům, které jsou s tvorbou kurikula spojeny.
In English
This publication deals with the current curricular reform of upper-secondary comprehensive education in the Czech Republic. The focus lies on the implementation of the curricular reform into the practice of schools. The publication aims to describe and explain the processes of implementation of Framework Educational Programmes and the development and realisation of School Educational Programmes. Findings based in the series of interviews with coordinators of School Educational Programmes development at pilot and partner schools are presented.