C 2009

Motivational learning tasks in science education

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Eva PAVLOVSKÁ

Basic information

Original name

Motivational learning tasks in science education

Name in Czech

Moivační učební úlohy v přírodovědné výuce

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic) and Eva PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Koper, Pouk v družbi znanja, p. 262-270, 9 pp. Education, 2009

Publisher

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, Slovenia

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00044181

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-961-6528-88-7

Keywords (in Czech)

motivace; učební úlohy; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

motivation; learning task; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:08, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Theory and development of motivational learning tasks in science education. The study presents results of theoretical and empirical research in the field of interdisciplinary science education.

In Czech

Teorie a vývoj motivačních učebních úloh v přírodovědném vzdělávání. Studie prezentuje výsledky teoretického i empirického výzkumu v mezipředmětové oblasti přírodovědných didaktik.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education