KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEK. Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 149 s. ISBN 978-80-210-5078-5. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.
Název česky Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.
Název anglicky Selected chapters of school management. Norwegian perspective.
Autoři KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEK.
Vydání 1. vyd. Brno, 149 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5078-5
Klíčová slova česky školský management
Klíčová slova anglicky school management and leadership
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Změněno: 28. 7. 2022 16:08.
Anotace
Publikace je jedním z výstupů projektu Inovace programů vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v Brně/v Bergenu, který v roce 2009 realizoval Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty MU a Norská učitelská akademie v Bergenu za podpory FM EHP/Norska. Editoři přizvali ke spolupráci norské autory, kteří působí převážně v akademickém prostředí, případně ve školské a vzdělávací politice na různých úrovních. Vybraných deset textů pojednává v analytické perspektivě o vývoji a současném stavu norského školství, o vzdělávání v širším kontextu či o převažujících trendech vývoje veřejného sektoru a vzdělávání a školství v něm. Zároveň však nabízí vhled do dílčích, úžeji zaměřených témat, jako jsou např. možnosti jednání vedoucího pracovníka v byrokratickém nastavení školy, způsoby organizace vedení školy, práce školy s vizí, význam kréda učitele, kurikulární reforma, organizační rozvoj školy, koncepce vzdělávání vedoucích pracovníků škol apod. Sborník je primárně určen vedoucím pracovníkům škol, inspirací však může být pro všechny zájemce o školská a vzdělávací témata:umožňuje nahlédnout do pedagogické kuchyně jedné severské země, ale také reflektovat realitu řízení škol, školství a vzdělávání u nás.
Anotace anglicky
The purpose of the volume is to offer Czech readers with an interest in schools and education some insights into the situation regarding school leadership, management and governance in Norway. The editors representing both cooperating institutions have thus made an attempt at a careful selection of texts by contemporary Norwegian experts in leadership, management and governance and arranged them into this volume comprising ten principal texts by twelve authors.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 17:36