Detailed Information on Publication Record
2010
Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb
MINAŘÍKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb
Name in Czech
Teoretický rámec vývoje CPV videowebu
Authors
MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers, p. 273-279, 6 pp. 2010
Publisher
Lit Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044210
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-643-50153-0
UT WoS
000287980000040
Keywords in English
video-based learning environment; teacher education; observation; cognitive-load theory
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2011 14:04, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
This paper introduces the theoretical background behind the development of CPV Videoweb, a video-based learning environment. Four areas that inform the theoretical background will be described in brief: Reflective practitioner theory, Observation period as silent period in teacher education, Using video cases in teacher education, Cognitive-load thoery. Finally, the practical implications for the process of developing CPV Videoweb will be discussed.
In Czech
Tento článek si klade za cíl představit teoretický rámec pro vytváření CPV videowebu, elektronického učebního prostředí využívajícího videozáznamy výuky. Čtyři oblasti, které inspirují teoretický rámec, budou stručně popsány. Jedná se o teorii reflektivního praktika, pozorování jako tiché období ve vzdělávání učitelů, využití videopřípadů ve vzdělávání učitelů a teorie kognitivního zatížení. V závěru budou stručně představeny praktické implikace pro vytváření CPV videowebu.