PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce (Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.). In Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu. Bratislava: Štátny pedagogický ústav Bratislava, 2009, p. 179-187, 8 pp. ISBN 978-80-8118-015-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Name in Czech Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Name (in English) Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.
Authors PEŠKOVÁ, Karolína.
Edition Bratislava, Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu, p. 179-187, 8 pp. 2009.
Publisher Štátny pedagogický ústav Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8118-015-6
Keywords (in Czech) Vizuální prostředky, učebnice, výuka, němčina jako cizí jazyk, reálie německy mluvících zemí
Keywords in English Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
Changed by Changed by: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Changed: 28/6/2010 17:46.
Abstract
V příspěvku jsou představeny cíle a metody plánovaného výzkumu v rámci projektu disertační práce. Autorka si klade dva hlavní cíle: nejprve provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále v rámci výzkumného šetření na základních školách zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.
Abstract (in English)
This paper introduces prospective research within the dissertation project. The author deals with two main aims: the first aim is to carry out a content analysis of German language textbooks with respect to visual representations for teaching about the German speaking countries; the second aim is to carry out research in lower secondary schools where the focused issues will be the usage of the visual representations and methodic procedures for teaching through the visual representations by teachers.
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:49