Detailed Information on Publication Record
2010
Individuální preference při učení úzkostných žáků
STRÁNSKÁ, ZdenkaBasic information
Original name
Individuální preference při učení úzkostných žáků
Name in Czech
Individuální preference při učení úzkostných žáků
Name (in English)
Individual learning preferences of anxious pupils
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. p. 110-122, 13 pp. 2010
Publisher
Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00044262
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-8105-115-9
Keywords (in Czech)
učení; styly učení; úzkostnost
Keywords in English
learning; learning styles; trait-anxiety
Tags
Tags
International impact
Změněno: 23/1/2013 15:08, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.
In English
In this report we present the results of a research whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles - individual learning preferences of pupils aged 12-14 years (ie to find out what pupils are doing and what they require, when they learn), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school. Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.