D 2010

Individuální preference při učení úzkostných žáků

STRÁNSKÁ, Zdenka

Basic information

Original name

Individuální preference při učení úzkostných žáků

Name in Czech

Individuální preference při učení úzkostných žáků

Name (in English)

Individual learning preferences of anxious pupils

Authors

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. p. 110-122, 13 pp. 2010

Publisher

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00044262

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-8105-115-9

Keywords (in Czech)

učení; styly učení; úzkostnost

Keywords in English

learning; learning styles; trait-anxiety

Tags

Tags

International impact
Změněno: 23/1/2013 15:08, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.

In English

In this report we present the results of a research whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles - individual learning preferences of pupils aged 12-14 years (ie to find out what pupils are doing and what they require, when they learn), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school. Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.