Detailed Information on Publication Record
2010
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
SVOBODA, Mojmír and Zdenka STRÁNSKÁBasic information
Original name
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
Name in Czech
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
Name (in English)
Sixty years teaching of psychology at Masaryk University in Brno
Authors
SVOBODA, Mojmír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zdenka STRÁNSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. p. 123-127, 5 pp. 2010
Publisher
Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00044263
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-8105-115-9
Keywords (in Czech)
výuka psychologie; dějiny; vývoj
Keywords in English
teaching of psychology; history; development
Tags
Tags
International impact
Změněno: 14/11/2016 15:37, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Výuka psychologie na FF MU v Brně probíhala již v prvních letech po založení univerzity v roce 1919. Samostatný Psychologický ústav byl založen roku 1926. Od roku 1948 probíhala výuka psychologie jako samostatného oboru podle svébytných studijních programů. Příspěvek mapuje vývoj samostatné výuky psychologie, její změny jak z kvantitativního, tak i kvalitativního hlediska. Nastíněny jsou i perspektivy dalšího vývoje i úvaha nad teoretickými i praktickými moduly přípravy psychologů.
In English
Teaching of psychology at the Faculty of Arts of Masaryk University in Brno took place in the first years after the foundation of the university in 1919. A separate Department of Psychology was founded in 1926. Since 1948 teaching took place as a separate field of psychology by an autonomous degree programs. The contribution charts the development of a separate teaching of psychology, its changes both quantitative and qualitative terms. They outlined the perspectives for further development and consideration of the theoretical and practical training modules psychologists.