D 2010

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

SVOBODA, Mojmír and Zdenka STRÁNSKÁ

Basic information

Original name

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

Name in Czech

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

Name (in English)

Sixty years teaching of psychology at Masaryk University in Brno

Authors

SVOBODA, Mojmír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zdenka STRÁNSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. p. 123-127, 5 pp. 2010

Publisher

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00044263

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-8105-115-9

Keywords (in Czech)

výuka psychologie; dějiny; vývoj

Keywords in English

teaching of psychology; history; development

Tags

Tags

International impact
Změněno: 14/11/2016 15:37, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Abstract

V originále

Výuka psychologie na FF MU v Brně probíhala již v prvních letech po založení univerzity v roce 1919. Samostatný Psychologický ústav byl založen roku 1926. Od roku 1948 probíhala výuka psychologie jako samostatného oboru podle svébytných studijních programů. Příspěvek mapuje vývoj samostatné výuky psychologie, její změny jak z kvantitativního, tak i kvalitativního hlediska. Nastíněny jsou i perspektivy dalšího vývoje i úvaha nad teoretickými i praktickými moduly přípravy psychologů.

In English

Teaching of psychology at the Faculty of Arts of Masaryk University in Brno took place in the first years after the foundation of the university in 1919. A separate Department of Psychology was founded in 1926. Since 1948 teaching took place as a separate field of psychology by an autonomous degree programs. The contribution charts the development of a separate teaching of psychology, its changes both quantitative and qualitative terms. They outlined the perspectives for further development and consideration of the theoretical and practical training modules psychologists.