Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření
NĚMEC, Jiří. Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 134 stran. ISBN 9788021051485. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření |
Název anglicky | The Education of the Romani Pupils in the Mirror of Research Probes |
Autoři | NĚMEC, Jiří. |
Vydání | 1. vydání. Brno, 134 stran, 2010. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 9788021051485 |
Klíčová slova česky | Vzdělávání; romští žáci; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina. |
Štítky | Munipress |
Změnil | Záznam byl importován z knihovního systému. Změněno: 24. 6. 2024 04:47. |
Anotace |
---|
Cílem monografie je představit výzkum související se vzděláváním romských žáků. Výzkum byl realizován Katedrou sociální pedagogiky (MU Brno). Monografie je rozdělená do několika kapitol. Kapitola Sociální a kulturní determinanty edukace romských žáků představuje celé téma. Prezentuje shrnutí výzkumu, který se zabýval faktory, které ovlivnují proces výuky romských žáků. Třetí kapitola se blíže zaměřuje na rodinné zázemí, interakci dětí a rodičů. Následující dvě kapitoly popisují výzkum rodinného prostředí a další kapitola shrnuje informace o školním prostředí. Kapitola Edukace romských žáků, která se dívá na problematiku z pohledu asistenta, je rozdělena do dvou podkapitol. První je zaměřena na analýzu komunikačního sdělení a druhá shrnuje a identifikuje objekt problémů, kterým čelili asistenti. Další kapitola představuje strategii edukace romských žaků ve třídě. Předposlední kapitola navrhuje strategii vzdělávaní romských žáků. Poslední kapitola je v skutečnosti esej, která předkládá zjištěné závěry. |
Anotace anglicky |
---|
The goal of the monograph is to present the research linked with the education of Romani pupils. The chapter called Social and cultural determinants of the Romani pupils education introduces the whole topic. It represents a synthesis of the research that was outlined in the factors that influence the process of Romani pupils education. The next chapter brings a closer look into a family surroundings, interactions with children, patrents and etc. Previous two chapters summarised the research linked with the family surroundings and the next chapter on qualitative facts about the school environment. The chapter Romani pupils educations seen from the point of view of pedagogical assistants is divided into two subchapters. The first is focused on the analysis of communication messages through the transaction analysis and the second synthesises and identifies the circle of troubles that are faced by the teachers assistants. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 03:37