B 2010

Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření

Name (in English)

The Education of the Romani Pupils in the Mirror of Research Probes

Authors

NĚMEC, Jiří

Edition

1. vydání. Brno, 134 stran, 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

9788021051485

Keywords (in Czech)

Vzdělávání; romští žáci; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina.

Tags

Změněno: 24/6/2024 04:47, The record has been imported from the library system.

Abstract

V originále

Cílem monografie je představit výzkum související se vzděláváním romských žáků. Výzkum byl realizován Katedrou sociální pedagogiky (MU Brno). Monografie je rozdělená do několika kapitol. Kapitola Sociální a kulturní determinanty edukace romských žáků představuje celé téma. Prezentuje shrnutí výzkumu, který se zabýval faktory, které ovlivnují proces výuky romských žáků. Třetí kapitola se blíže zaměřuje na rodinné zázemí, interakci dětí a rodičů. Následující dvě kapitoly popisují výzkum rodinného prostředí a další kapitola shrnuje informace o školním prostředí. Kapitola Edukace romských žáků, která se dívá na problematiku z pohledu asistenta, je rozdělena do dvou podkapitol. První je zaměřena na analýzu komunikačního sdělení a druhá shrnuje a identifikuje objekt problémů, kterým čelili asistenti. Další kapitola představuje strategii edukace romských žaků ve třídě. Předposlední kapitola navrhuje strategii vzdělávaní romských žáků. Poslední kapitola je v skutečnosti esej, která předkládá zjištěné závěry.

In English

The goal of the monograph is to present the research linked with the education of Romani pupils. The chapter called Social and cultural determinants of the Romani pupils education introduces the whole topic. It represents a synthesis of the research that was outlined in the factors that influence the process of Romani pupils education. The next chapter brings a closer look into a family surroundings, interactions with children, patrents and etc. Previous two chapters summarised the research linked with the family surroundings and the next chapter on qualitative facts about the school environment. The chapter Romani pupils educations seen from the point of view of pedagogical assistants is divided into two subchapters. The first is focused on the analysis of communication messages through the transaction analysis and the second synthesises and identifies the circle of troubles that are faced by the teachers assistants.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education