VÍTKOVÁ, Marie. Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales) (Comparison of approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales)). Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2010, vol. 134, No 5, p. 24-30. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Name in Czech Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Name (in English) Comparison of approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales)
Authors VÍTKOVÁ, Marie.
Edition Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2010, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) komparace inkluze vzdělávání národní akční plán výzkumný záměr legislativa
Keywords in English Comparison of inclusion National Action Plan for Education Research Plan Legislation
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 8/7/2010 10:27.
Abstract
Článek analyzuje přístupy k inkluzivnímu vzdělávání v České republice, Německu a Anglii (Wales). Charakterizuje inkluzivní vzdělávání v našich podmínkách a poukazuje na přípravné fáze tohoto procesu v návrhu Národního akčního plánu vzdělávání, který předložilo v lednu 2010 MŠMT ČR vládě ČR k projednání. Dále článek pojednává o změně postavení učitelů a speciálních pedagogů v inkluzivní škole. Přibližuje Výzkumný záměr (MSM0021622443). Na závěr je charakterizován současný stav inkluzivního vzdělávání v Německu a Anglii.
Abstract (in English)
This paper analyzes approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales). Characterizes inclusive education in our country, and refers to the preparatory phase of this process in the draft National Action Plan for Education, who presented in January 2010 the Ministry of Education to the Government for consideration. The article also discusses the change of status of teachers and special educators in inclusive education. It outlines the research plan (MSM0021622443). Finally, it characterized the current state of inclusive education in Germany and England.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 08:19