TOMÁŠKOVÁ, Eva a Alena KOPFOVÁ. Influence of Strategic Management on Market Orientation. Economics and Management. Kaunas: Kaunas University of Technology, 2010, No. 15, april 2010, s. 814-819. ISSN 1822-6515.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Influence of Strategic Management on Market Orientation
Název česky Vliv strategického managementu na tržní orientaci
Autoři TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena KOPFOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Economics and Management, Kaunas, Kaunas University of Technology, 2010, 1822-6515.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14220/10:00044307
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky strategický management; tržní orientace; učící se organizace; inovace; hi-tech firmy; Česká republika
Klíčová slova anglicky strategic management; market orientation; learning organisation; innovation; hi-tech firms; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D., učo 163293. Změněno: 28. 1. 2011 10:53.
Anotace
The paper is focused on the determination of new knowledge about strategic management and market orientation and their relationship. Nowadays, there is not unified theory nor practices of formation and process of strategic management. All authors agree with formulation of vision and mission, execution of strategic analysis, working out the set of goals and business strategy afterwards, which is then implemented and continuously checked. New knowledge about strategic management is connected with education and innovation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on business performance. A lot of companies would like to adapt market orientation approach, but adaptation of market orientation is not easy. It could be some specific barriers to impede of application. Nowadays, the main questions of market orientation are connected with barriers detection and their elimination. The objective of the paper is to summarise and analyse perceive of new knowledge about strategic management and its influence on new knowledge of market orientation. Data are noticed in some research studies and are filled about results of Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms (GA 402/07/1493).
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:12