PROCHÁZKOVÁ, Ivana. Problematika lektorství pro děti 6 - 36 měsíců se zaměřením na rozvoj řeči a výuku cizího jazyka (The problems of teaching for children 6-36 months, focused on the developement of speech and foreign language). In Pedagogické kompetence v příprav studentů na učitelskou profesi. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika lektorství pro děti 6 - 36 měsíců se zaměřením na rozvoj řeči a výuku cizího jazyka
Name in Czech Problematika lektorství pro děti 6 - 36 měsíců se zaměřením na rozvoj řeči a výuku cizího jazyka
Name (in English) The problems of teaching for children 6-36 months, focused on the developement of speech and foreign language
Authors PROCHÁZKOVÁ, Ivana.
Edition Pedagogické kompetence v příprav studentů na učitelskou profesi, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English children education - foreign language - lector - signing - baby signs - communicative competency
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Procházková, učo 147101. Changed: 22/3/2011 08:33.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou lektorství pro děti 6-36 měsíců při výuce cizího jazyka a obecně rozvojem řeči u takto malých dětí. V poslední době mnoho vědeckých studií prokázalo jasný přínos raného učení se cizímu jazyku. Tato práce má však svoje specifika, zejména proto, že primární skupinou zájmu jsou děti, které mnohdy ještě ani neumí mluvit. V tomto případě je se nabízí využití jednoho z možných postupů při výuce dětí, a sice znakové řeči pro slyšící batolata, která napomáhá k rozvoji komunikace nejen v rodném jazyce, ale i v tom cizím.
Abstract (in English)
The communication focuses on the education competency of lector for children 6-36 months during language instruction. In the last time many scientific studies showed the clear benefit of early learning foreign language. But this work is specific, in particular because of the primary group of this education which is a group of children in the age of 6-36 moths. Usually they do not even speak in this age. In this case, lector has a possibility to use one of the procedures possible of children teaching and it is using of the babies signs. Signing helps to develop not only the communication in the native language but also in the foreign.
PrintDisplayed: 12/7/2024 14:46