EN

Media education including media literacy and experiential learning

KRÁTKÁ, Jana. Media education including media literacy and experiential learning. In Edulearn10 Proceedings. 1. vyd. Barcelona: IATED, 2010. 10 s. ISBN 978-84-613-9386-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Media education including media literacy and experiential learning
Název anglicky Media education including media literacy and experiential learning
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Barcelona, Edulearn10 Proceedings, 10 s. 2010.
Nakladatel IATED
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00048727
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-613-9386-2
UT WoS 000318781703040
Klíčová slova anglicky experiential learning; lifelong learning; informal learning; favourite characters; identified characters; viewer; research; case studies; questionnaire
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 22. 1. 2014 14:09.
Anotace
If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.
Anotace anglicky
If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Postdoktorské projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 3. 2019 17:59

Další aplikace