KRÁTKÁ, Jana. Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters. Online. In Edulearn10 Abstracts CD. 2010. ISBN 978-84-613-9385-5. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters
Název anglicky Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters
Autoři KRÁTKÁ, Jana
Vydání Edulearn10 Abstracts CD, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-613-9385-5
Klíčová slova anglicky experiential learning; lifelong learning; informal learning; favourite characters; identified characters; viewer; research; case studies; questionnaire
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 12. 7. 2010 12:57.
Anotace
The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.
Anotace anglicky
The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:52