MAREŠ, Miroslav and Josef SMOLÍK. Školní výuka a politický extremismus (School Education and Political Extremism). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2010, vol. 20, No 2, p. 40-54, 14 pp. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní výuka a politický extremismus
Name (in English) School Education and Political Extremism
Authors MAREŠ, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef SMOLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2010, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/10:00044346
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) vzdělávání; politický extremismus; mládež
Keywords in English education; political extremism; youth
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. JUDr. PhDr. Miroslav Mareš, Ph.D., učo 922. Changed: 3/1/2011 17:48.
Abstract
Článek analyzuje základní rámec vztahu mezi vzděláváním a politickým extremismem (role vzdělávání v protiextremistické politice, dopad školního vzdělávání na mladé extremisty atd.).
Abstract (in English)
This paper analyzes the basic framework of relation between education and political extremism (position of education in the anti-extremist policy, impact of school eductaion on young extremists etc.).
Links
MSM0021622407, plan (intention)Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies
PrintDisplayed: 6/10/2024 19:00