ROUBAL, Jan. Experiment: A Creative Phenomenon of the Field. Gestalt Review. USA: Gestalt International Study Center, roč. 13, č. 3, s. 263-276. ISSN 1084-8657. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experiment: A Creative Phenomenon of the Field
Název česky Experiment: tvůrčí fenomén pole
Autoři ROUBAL, Jan (203 Česká republika, garant).
Vydání Gestalt Review, USA, Gestalt International Study Center, 2009, 1084-8657.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00044356
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky gestalt terapie; experiment; teorie pole; fenomenologický přístup; kazuistika
Klíčová slova anglicky gestalt therapy; experiment; field theory; phenomenological approach; case study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Jan Roubal, Ph.D., učo 203735. Změněno: 19. 7. 2010 09:55.
Anotace
Gestalt Therapy creatively balances the emphasis on the genuine and honest therapeutic relationship with the task-oriented style. In this article, dialogical and experimental principles are depicted as mutually-connected polarities; one is in the foreground at a certain moment, and the other is in the background. These principles change their positions fluidly during the process of therapy. This article also deals with the experimental dimension of Gestalt therapy, which represents the task-oriented component of the Gestalt therapeutic approach. The text highlights the fundamental difference between experiment and technique in therapy; experiment is depicted as a creative adventure co-created by both the therapist and the client. A case study is used to describe experimentation as a phenomenon of the field and attempts to illustrate how a therapist can work with his/her own awareness when experimenting.
Anotace česky
Gestalt terapie tvořivě balancuje důraz na upřímně empatický terapeutický vztah a na úkol zaměřený styl. V tomto článek jsou dialogický a experimentální princip popsány jako vzájemně propojené polaritní dimenze, jedna z nich je v daném okamžiku v popředí a druhá v pozadí. Oba principy si své pozice plynule vyměňují během procesu terapie. Tento článek se také věnuje experimentálnímu rozměru gestalt terapie, který představuje na úkol zaměřenou část gestalt terapeutického přístupu. Text zdůrazňuje zásadní rozdíl mezi experimentem a technikou v terapii; experiment je popsán jako tvůrčí dobrodružství společně utvářené terapeutem i klientem. Kazuistická ukázka popisuje experiment jako fenomén pole a ilustruje, jak může terapeut pracovat se svým uvědomování v průběhu experimentování.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 10:22