J
2010
Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat
ŠVAŘÍČEK, Roman
Basic information
Original name
Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat
Name in Czech
Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat.
Name (in English)
Qualitative approaches to understanding the quality of schools or opening the black box, and raising issues.
Authors
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Školní psycholog/Školský psychológ, 2010, 1212-0529
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00048748
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
kvalitativní výzkum, kvalita školy
Keywords in English
qualitative research;quality of school
V originále
Přehled vývoje kvalitativního zkoumání školy s důrazem na kvalitu školy. Příspěvek z historického a metodologického pohledu popisuje jednotlivé přístupy, které byly a jsou používány v pedagogických vědách, sociologii a psychologii. Zaměřuje se na kvalitativní výzkumné přístupy s důrazem na jejich metodologickou stránku. Základním problémem, ke kterému budou kvalitativní výzkumy vztahovány, je kvalita školy.
In English
Overview of developments in the qualitative reserach of the school with an emphasis on quality of education. The contribution describes the various approaches that have been and are used in educational sciences, sociology and psychology. It focuses on qualitative research approaches, with emphasis on their methodology. The basic problem, which will be of relating qualitative research, the quality of schools.
Links
GA406/09/0752, research and development project | Name: Komunikace ve školní třídě | Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom |
|
Displayed: 14/11/2024 03:35