J 2010

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat

ŠVAŘÍČEK, Roman

Basic information

Original name

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat

Name in Czech

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat.

Name (in English)

Qualitative approaches to understanding the quality of schools or opening the black box, and raising issues.

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Školní psycholog/Školský psychológ, 2010, 1212-0529

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00048748

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

kvalitativní výzkum, kvalita školy

Keywords in English

qualitative research;quality of school

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 20/4/2011 14:59, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Přehled vývoje kvalitativního zkoumání školy s důrazem na kvalitu školy. Příspěvek z historického a metodologického pohledu popisuje jednotlivé přístupy, které byly a jsou používány v pedagogických vědách, sociologii a psychologii. Zaměřuje se na kvalitativní výzkumné přístupy s důrazem na jejich metodologickou stránku. Základním problémem, ke kterému budou kvalitativní výzkumy vztahovány, je kvalita školy.

In English

Overview of developments in the qualitative reserach of the school with an emphasis on quality of education. The contribution describes the various approaches that have been and are used in educational sciences, sociology and psychology. It focuses on qualitative research approaches, with emphasis on their methodology. The basic problem, which will be of relating qualitative research, the quality of schools.

Links

GA406/09/0752, research and development project
Name: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom