D 2010

Improvement of science and technology literacy by means of ICT-based collaborative action research including hands-on experiments

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Petr NOVÁK

Basic information

Original name

Improvement of science and technology literacy by means of ICT-based collaborative action research including hands-on experiments

Name in Czech

Rozvoj přírodovědné a technologické gramotnosti pomocí kolaborativního akčního výzkumu založeném na ICT

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic) and Petr NOVÁK (203 Czech Republic)

Edition

Rethymno, HSci2010. Bridgin the science and society gap. p. 326-332, 7 pp. 2010

Publisher

University of Crete. Rethymno. Greece

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Greece

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044395

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-95095-6-6

Keywords (in Czech)

rozvoj; přírodovědná a technologická gramotnost; ICT-kolaborativní akční výzkum

Keywords in English

improvement; science and technology literacy; ICT-based collaborative action research; hands-on experiments

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/7/2010 11:52, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The paper deals with research of problematics of the hands-on experimets used in ICT-based collaborative action research. Results are presented on the international collaborative project.

In Czech

Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit aplikovaných v kolaborativním akčním výzkumu založeném na ICT. Výsledky jsou prezentovány na mezinárodním kolaborativním projektu.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education