Detailed Information on Publication Record
2010
Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele
Name (in English)
Value dimension of Teachers Professional Competences
Authors
Edition
Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů
Keywords in English
axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences
Tags
Reviewed
Změněno: 7/1/2011 13:09, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání, výchovy k hodnotám a minimálního hodnotového kurikula.
In English
The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about value curriculum, humanism education, minimum value curriculum proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MU |
|