k 2010

Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele

Name (in English)

Value dimension of Teachers Professional Competences

Authors

Edition

Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, 2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů

Keywords in English

axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences

Tags

Reviewed
Změněno: 7/1/2011 13:09, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání, výchovy k hodnotám a minimálního hodnotového kurikula.

In English

The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about value curriculum, humanism education, minimum value curriculum proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Links

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Name: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A