D 2010

Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

Name (in English)

Axiological reflection of primary school teacher training

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, p. 774-780, 7 pp. 2010

Publisher

Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044564

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7368-771-7

Keywords (in Czech)

Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.

Keywords in English

Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences

Tags

Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:24, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.

In English

In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century