Detailed Information on Publication Record
2010
Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English)
Axiological reflection of primary school teacher training
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, p. 774-780, 7 pp. 2010
Publisher
Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044564
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-771-7
Keywords (in Czech)
Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.
Keywords in English
Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:24, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.
In English
In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|