Detailed Information on Publication Record
2010
Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele
Name (in English)
Axiological dimension of teachers professional competences
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, p. 39-44, 6 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00044566
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5246-8
Keywords (in Czech)
axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů
Keywords in English
axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává pojednání o výchově k hodnotám, minimálním hodnotovém kurikulu a analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání.
In English
The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about humanism education, minimum value curriculum and analysis value curriculum,proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MU |
|