D 2010

Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele

Name (in English)

Axiological dimension of teachers professional competences

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

První. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, p. 39-44, 6 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044566

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5246-8

Keywords (in Czech)

axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů

Keywords in English

axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences

Tags

Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává pojednání o výchově k hodnotám, minimálním hodnotovém kurikulu a analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání.

In English

The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about humanism education, minimum value curriculum and analysis value curriculum,proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Links

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Name: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A