HORKÁ, Hana. Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele (Axiological dimension of teachers professional competences). In Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi. První. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, p. 39-44. ISBN 978-80-210-5246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele
Name (in English) Axiological dimension of teachers professional competences
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition První. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, p. 39-44, 6 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044566
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5246-8
Keywords (in Czech) axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů
Keywords in English axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:22.
Abstract
Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává pojednání o výchově k hodnotám, minimálním hodnotovém kurikulu a analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání.
Abstract (in English)
The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about humanism education, minimum value curriculum and analysis value curriculum,proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MUName: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 4/10/2024 14:32