D 2010

Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern

JANÍKOVÁ, Věra and Pavel ZLATNÍČEK

Basic information

Original name

Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern

Name in Czech

Kvalita výuky a profesionalizace učitelů cizích jazyků

Name (in English)

Instructional quality and professional development of foreign language teachers

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel ZLATNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. MUNSTER, New Pathways in the Professional Development of Teachers, p. 120-127, 8 pp. 2010

Publisher

Lit Verlag

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044570

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-643-50153-0

UT WoS

000287980000017

Keywords (in Czech)

Kvalita výuky; profesionalizace; učitelé cizího jazyka; výzkum

Keywords in English

instructional quality; professional development; foreign language teachers; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/4/2011 09:56, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Sowohl in den Fachdiskussionen, als auch in der Öffentlichkeit herrscht Übereinstimmung, dass unter dem Gesichtspunkt der Qualitätssicherung des unterrichtlichen Geschehens die Lehrer/-innen mit ihren fachlichen und persönlichen Qualifikationen eine entscheidende Rolle spielen. Im Beitrag wird in Bezug auf die Förderung der Professionalisierung der Fremdsprachenlehrer/- innen anhand der theoretischen Ausgangssituation sowie empirischer Befunde nach den Antworten auf die folgenden Fragen gesucht: Was kann die Aus- und Fortbildung dazu beitragen? Wie charakterisieren die Lehramtstudierenden einen guten und professionell ausgebildeten Fremdsprachenlehrer? Finden wir in der Praxis eine Lehrkraft, die dem Idealbild entspricht?

In Czech

Jak v odborných kruzích, tak v těch veřejných panuje shoda, že rozhodující roli hrají, z hlediska zajišťování kvality ve výukovém procesu, učitelé a jejich odborné a osobní kvalifikace. V příspěvku hledáme odpovědi na vícero otázek, s ohledem na podporu profesionalizce učitelů cizích jazyků, na základě teoretických východisek a empirického stavu výzkumu. Hlavní otázky jsou: Čím může přispět další vzdělávání? Jak popisují studenti PdF dobrého a profesionálně vzdělané učitele cizího jazyka? Najdeme v praxi učitele, který by odpovídal ideálnímu obrazu?

Links

MUNI/A/1038/2009, interní kód MU
Name: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Acronym: NAME 2010)
Investor: Masaryk University, Category A