HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Profesionální výkon učitele v inkluzivní primární škole (The Professional Achievement of Teacher in Inclusive School). In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. 1st ed. Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta, 2010, p. 365-372. ISBN 978-80-7368-771-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesionální výkon učitele v inkluzivní primární škole
Name (in English) The Professional Achievement of Teacher in Inclusive School
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, p. 365-372, 8 pp. 2010.
Publisher Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044573
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-771-7
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; profesionální výkon učitele; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English Primary education; professional teacher`s competences; inclusion; education of pupils with special educational needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 15/3/2011 12:24.
Abstract
Příspěvek přináší informace z výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy řešeného v rámci výzkumného záměru PdF MU. Zabývá se analýzou profesionálního výkonu učitele v primární škole, která se proklamuje jako inkluzivní. Zkoumá strukturu profesních kompetencí učitelů pro nevyčleňující výuku, které byly analyticky vyhodnoceny na základě pozorování.
Abstract (in English)
The article brings some information from research of education of pupils with special educational needs at primary school. The research has been solved as a part of research project of the Faculty of Education of Masaryk University. It deals with analysis of professional teacher` s achievement in primary school that proclaims like inclusive. The project explores the structure of professional teacher` s competences for inclusive education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 21:53