POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna? Pedagogická revue. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, roč. 62, 1-2, s. 1-22. ISSN 1335-1982. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Název česky Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Název anglicky Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2010, 1335-1982.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00044616
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky změna;kurikulární reforma;ředitelé škol
Klíčová slova anglicky change;innovation;curriculum;reform;Czech;schools
Štítky curriculum, headteacher, innovation, reform, RIV-OK, school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 23. 4. 2013 15:34.
Anotace
V tomto textu se zaměřujeme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměřujeme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě našich nálezů naznačujeme principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
Anotace anglicky
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with the role of headteachers in the this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaVNázev: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:20