Detailed Information on Publication Record
2010
Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEKBasic information
Original name
Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Name in Czech
Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Name (in English)
Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2010, 1335-1982
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00044616
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
změna;kurikulární reforma;ředitelé škol
Keywords in English
change;innovation;curriculum;reform;Czech;schools
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 23/4/2013 15:34, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
V tomto textu se zaměřujeme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměřujeme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě našich nálezů naznačujeme principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
In English
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with the role of headteachers in the this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Links
GA406/07/0845, research and development project |
|