POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna? (Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?). Pedagogická revue. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, vol. 62, 1-2, p. 1-22. ISSN 1335-1982. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Name in Czech Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?
Name (in English) Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2010, 1335-1982.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00044616
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) změna;kurikulární reforma;ředitelé škol
Keywords in English change;innovation;curriculum;reform;Czech;schools
Tags curriculum, headteacher, innovation, reform, RIV-OK, school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 23/4/2013 15:34.
Abstract
V tomto textu se zaměřujeme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměřujeme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě našich nálezů naznačujeme principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
Abstract (in English)
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with the role of headteachers in the this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Links
GA406/07/0845, research and development projectName: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Czech Science Foundation, Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Developement
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:36