a 2010

Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele

ČECH, Tomáš and Lucie ŠVANCAROVÁ

Basic information

Original name

Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele

Name in Czech

Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele

Authors

ČECH, Tomáš and Lucie ŠVANCAROVÁ

Edition

2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5262-8

Keywords (in Czech)

učitel; škola; školní prostředí; mezilidské vztahy; mobbing; bossing; kvalitativní výzkum

Keywords in English

theacher; school; social climate of a school; interpersonal relations; mobbing; bossing; qualitative research
Změněno: 31/8/2010 15:46, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou bossingu jako specifické formy mobbingu a přináší výsledky kvalitativního šetření zaměřeného na pozici šikanovaného učitele v prostředí základní školy a ve vztahu k iniciátorovi této formy psychického teroru.

In English

The paper deals with bossing as the specific forms of mobbing and presents the results of qualitative studie focused on the position of teacher-victims in elementary school and in relation to the initiator of this form of psychological terror.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century