Detailed Information on Publication Record
2010
Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele
ČECH, Tomáš and Lucie ŠVANCAROVÁBasic information
Original name
Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele
Name in Czech
Fenomén bossingu v základních školách z pohledu šikanovaného učitele
Authors
ČECH, Tomáš and Lucie ŠVANCAROVÁ
Edition
2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5262-8
Keywords (in Czech)
učitel; škola; školní prostředí; mezilidské vztahy; mobbing; bossing; kvalitativní výzkum
Keywords in English
theacher; school; social climate of a school; interpersonal relations; mobbing; bossing; qualitative research
Změněno: 31/8/2010 15:46, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou bossingu jako specifické formy mobbingu a přináší výsledky kvalitativního šetření zaměřeného na pozici šikanovaného učitele v prostředí základní školy a ve vztahu k iniciátorovi této formy psychického teroru.
In English
The paper deals with bossing as the specific forms of mobbing and presents the results of qualitative studie focused on the position of teacher-victims in elementary school and in relation to the initiator of this form of psychological terror.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|