ČECH, Tomáš. Mobbing in primary schools: effects on interpersonal relationships and school climate, options for protection and prevention. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 347-356. ISBN 978-80-210-5260-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mobbing in primary schools: effects on interpersonal relationships and school climate, options for protection and prevention
Název česky Mobbing v prostředí základních škol: vliv na interpersonální vztahy a klima školy, možnosti obrany a prevence
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education, od s. 347-356, 10 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044627
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky škola; školní klima; mezilidské vztahy; mobbing; bossing; zkušenosti; výskyt; obrana; prevence
Klíčová slova anglicky school; social climate of a school; interpersonal relationships; mobbing; bossing; experience; intervention; prevention
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 20. 2. 2013 12:37.
Anotace
The chapter deals with mobbing, i.e. bullying at workplaces, with a special focus on school environment. It draws on an extensive survey in Czech primary schools that not only mapped this undesirable phenomenon but also investigated possible consequences of mobbing on interpersonal relationships among teachers, and on school climate. An important part of the chapter is an outline of possible defence against mobbing and of the basic prevention strategy.
Anotace česky
Kapitola se zabývá problematikou mobbingu, tedy šikany na pracovišti, a to se zaměřením na prostředí školy. Vychází z rozsáhlého výzkumného šetření v českých základních školách zaměřeného, zaměřuje se nejen na mapování tohoto nežádoucího fenoménu, ale také na možné důsledky jeho výskytu na interpersonální vztahy mezi pedagogy a klima školy. Zásadní součástí kapitoly je nástin možné obrany před mobbingem a základní strategie prevence.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:03