Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{895873, author = {Trávníková, Dagmar}, booktitle = {6. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21}, keywords = {juggling; social skills; social-pathological features; children; youth}, language = {cze}, isbn = {978-80-210-5262-8}, title = {Žonglování jako prostředek prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže}, url = {http://www.ped.muni.cz/z21/}, year = {2010} }
TY - CONF ID - 895873 AU - Trávníková, Dagmar PY - 2010 TI - Žonglování jako prostředek prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže SN - 9788021052628 KW - juggling KW - social skills KW - social-pathological features KW - children KW - youth UR - http://www.ped.muni.cz/z21/ N2 - Příspěvek představuje žonglování jako jednu z forem prevence sociálně patologického chování u dětí a mládeže. Žonglování je kreativní pohybovou aktivitou, spadající do oboru psychomotoriky, která nespočívá pouze v nácviku a drilu techniky, ale umožňuje též rozvoj nových pohybových zkušeností a dovedností. U specifických skupin můžeme žonglérskou průpravou sledovat různé cíle – z oblasti sociální, zdravotní či psychiky jedince. Na základě výzkumu u jedinců se symptomy specifických poruch chování a poruch chování (Trávníková, 2008) můžeme žonglování doporučit jako vhodný nástroj při při hledání cest k problémovým jedincům a jejich kontaktů, komunikace a skupinové interakce. Žonglování může působit jako relaxační prostředek, je zdrojem motivace a snahy vyniknout mezi ostatními a podporuje zdravou soutěživost v kolektivu. Sólové žonglování je vhodné kombinovat se skupinovým, abychom rozvíjeli i smysl pro spolupráci ve skupině. V neposlední řadě podporuje žonglování snahu prezentovat nově nabyté dovednosti a tím pozitivně stimuluje sebevědomí a sebepojetí jedinců, kteří jinak bývají pro své projevy chování označováni jako problémoví či nevzdělatelní jedinci. ER -
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování jako prostředek prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Juggling as a Means of Prevention of Social-Pathological Features in Children and Youth). In \textit{6. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21}. 2010. ISBN~978-80-210-5262-8.
|