KUNC, Josef, Pavel KLAPKA, Eva NOVÁKOVÁ, Tadeusz SIWEK a Petr TONEV. Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců. In XII Sjezd České geografické společnosti. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců
Název anglicky Development of Czech retail business from the point of view of the process of diffusion: an example of selected chain stores
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant), Pavel KLAPKA (203 Česká republika), Eva NOVÁKOVÁ (203 Česká republika), Tadeusz SIWEK (203 Česká republika) a Petr TONEV (203 Česká republika).
Vydání XII Sjezd České geografické společnosti, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00048816
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky maloobchodní síť, difúzní proces; Česká repubika
Klíčová slova anglicky retail networks; diffusion process; the Czech Republic
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 6. 9. 2010 15:09.
Anotace
Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu.
Anotace anglicky
Over the last twenty years the Czech retail business has been going through an essential transformation. Hypermarkets, supermarkets, discount stores, shopping malls and others are typical features of the current Czech retail net. A new way of retail shopping and its net structure are a real novelty, an innovation. A spatial localization of various shopping places has a diffusion character; time-related phases of the process take place very fast if no significant barriers to innovation are present. The aim of the article is to analyze and draw general conclusions, based upon a survey of selected retail chain stores, about the Czech retail business, which has in time and space also the character of a diffusion process.
Návaznosti
GA403/09/0885, projekt VaVNázev: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
Investor: Grantová agentura ČR, Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 05:33