KUNC, Josef, Petr TONEV a Irena OPLUŠTILOVÁ. Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace. Online. In XXII Sjezd České geografické společnosti. 2010, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace
Název anglicky Commuting to retail shops: shopping centres and shopping habits of inhabitants of Brno agglomeration
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí) a Irena OPLUŠTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání XXII Sjezd České geografické společnosti, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00040581
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky dojížďka za maloobchodem; nákupní centra a hypermarkety; nákupní chování a nákupní spád; brněnská aglomerace
Klíčová slova anglicky commuting to retail shops; shopping centres and hypermarkets; shopping habits; retail gravity models; the Brno agglomeration
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 8. 3. 2011 16:50.
Anotace
Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Zcela zásadním způsobem se proměnily kulturní návyky již u několika generací. Nová nákupní centra dnes neslouží zdaleka pouze k účelům samotného nákupu, ale svým charakterem vybízí a podněcují zákazníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s vlastním nákupem, obědem a zábavou není výjimkou. Pro některé segmenty populace, zejména z příměstských zón a venkovských suburbií, se uvedený způsob chování stal určitým víkendovým standardem. Cílem našeho příspěvku je vyhodnotit a zobecnit nákupní spád, chování a zvyklosti obyvatel, a to prostřednictvím průzkumu ve vybraných hypermarketech a nákupních centrech brněnského městského regionu.
Anotace anglicky
Economic and social changes after the year 1990 in the Czech Republic have been reflected also in the shopping habits of its inhabitants. Typical now is not only a standard form of everyday shopping for basic provisions in corner shops, but also what has become a standard is daily visiting of specialized retail chain stores. The decisive intensity is not seen in the core: periphery link but rather between the periphery and suburban zones where the largest shopping malls, hypermarkets, discount stores, and other shopping precincts are mostly situated. The aim of the article is to evaluate and draw a general conclusion based upon an extensive survey of the shopping habits and behaviour of people in the suburban parts of Brno (mainly in the Brno-venkov district). The objective is thus to assess the links between municipalities on the periphery, the suburban area close to the administrative border of the city and the inner city. The emphasis is put upon the suburban area where the largest shopping malls and hypermarkets are to be found.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 01:25