SHEENA, Bell, Maija HIRVONEN, Inga MUTSO, Karel PANČOCHA and Helena VAĎUROVÁ. Embracing the Challenges of Diversity in the Inclusion of Adults with (SEN) Special Educational Needs in Vocational Training; A Comparative Study of the Changing Role of SEN Teachers in the European Context. In The 5th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Embracing the Challenges of Diversity in the Inclusion of Adults with (SEN) Special Educational Needs in Vocational Training; A Comparative Study of the Changing Role of SEN Teachers in the European Context.
Name in Czech Rozmanitost v inkluzivním vzdělávání dospělých se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) ve středním odborném vzdělávání jako výzva. Komparativní studie měnící se role speciálního pedagoga v evropském kontextu
Authors SHEENA, Bell, Maija HIRVONEN, Inga MUTSO, Karel PANČOCHA and Helena VAĎUROVÁ.
Edition The 5th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference, 2010.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; role učitele; speciální pedagog; střední odborné vzdělání; odborné vzdělání; kompetence
Keywords in English special educational needs; inclusive education; teachers role; SEN teacher; vocational education and training; competence
Tags International impact
Changed by Changed by: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Changed: 19/9/2012 08:28.
Abstract
The presentation focused on presentation of results of a comparative study of the current state of vocational education and training with focus on students with SEN in 4 European countries. Consequently, conclusions were drawn and recomendations for further cooperation were formulated
Abstract (in Czech)
Příspěvek představil výsledky komparativní studie analyzující současný stav středního odborného vzdělávání se zaměřením na studenty se SVP ve 4 evropských zemích. Na základě výsledků studiwe byly vyvozeny závěry a doporučení pro další spolupráci.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 00:19