Detailed Information on Publication Record
2010
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.Basic information
Original name
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
Name in Czech
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
Name (in English)
Leading processes of organisational learning in schools - first steps of the research project
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
XVIII. celostátní konference ČAPV "Kam směřuje současný pedagogický výzkum?" 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00048831
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vedení;organizační učení;škola;výzkum
Keywords in English
leadership;organisational learning;school;research
Tags
Změněno: 3/7/2017 09:35, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
V příspěvku je představen výzkumný projekt Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení. Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Projekt se nachází v první fázi řešení, která je orientovaná na teoretické rozpracování tématu. Prvotní analýza organizačního učení ve škole probíhá ve třech obsahových rovinách, které tvoří relativně ucelený pohled na problematiku. V příspěvku budou detailněji pojednány - jde o (1) školy jako učící se organizace; (2) organizační učení jako součást kultury a rozvoje školy; (3) organizační učení z pohledu řízení a vedení školy. Pozornost je věnována zejména empiickému zkoumání uvedených obsahových rovin a jejich vzájemných souvislostí.
In English
The paper presents first results of the research project Processes of organisational learning in schools and their leadership. The aim of the project is to contribute to understanding of theory and practice of leadership of organisational learning processes in schools. The first phase of the project is focused on theoretical analysis of the theme. First analysis of organisational learning in schools was conducted on three contentual levels. These levels are further elaborated in the paper. They are as follows: (1) schools as learning organisations; (2) organisational learning as a part of culture and development of a school; (3) organisational learning from the perspective of leadership and management of schools. The attention is especially paid to empirical research of these levels and to interrelations of these levels.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|