SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK and Milan SEDLÁČEK. Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR (Quality and its influence on the competitiveness of the Czech enterprises). In Ekonomika a management organizací - výzkum, výuka a praxe. 1st ed. Brno: MU ESF, 2010, p. 422-429. ISBN 978-80-210-5273-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR
Name in Czech Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR
Name (in English) Quality and its influence on the competitiveness of the Czech enterprises
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří ŠPALEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milan SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Ekonomika a management organizací - výzkum, výuka a praxe, p. 422-429, 8 pp. 2010.
Publisher MU ESF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/10:00044743
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5273-4
Keywords (in Czech) Kvalita; konkurenceschopnost; finanční analýza; shluková analýza
Keywords in English Quality; competitiveness; financial analysis; cluster analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 19/3/2013 15:45.
Abstract
Předmětem článku je analýza vlivu kvality na konkurenceschopnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a konkurenceschopnosti z pohledu podniků, tzn. které faktory ovlivňují kvalitu a jak tyto faktory ovlivňují konkurenceschopnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na konkurenceschopnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují konkurenceschopnost v podniku a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.
Abstract (in English)
The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the competitiveness of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and competitiveness, particularly from enterprises point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company competitiveness. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customers satisfaction.
PrintDisplayed: 24/5/2024 17:14