RYCHNOVSKÝ, Boris. Zážitková pedagogika v integrované terénní výuce na PdF MU. (Experimential Pedagogy in the Field Integrated Practice at Faculty of Education MU). In Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, p. 95-100. ISBN 978-80-7394-210-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zážitková pedagogika v integrované terénní výuce na PdF MU.
Name (in English) Experimential Pedagogy in the Field Integrated Practice at Faculty of Education MU
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris.
Edition České Budějovice, Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. p. 95-100, 6 pp. 2010.
Publisher JčU České Budějovice, Ped.Fak.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7394-210-6
Keywords (in Czech) terénní cvičení; učitelství 1. stupně; studijní program přírodopis
Keywords in English practice in field; ground teaching profession; study programme of natural science
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 6/1/2011 10:35.
Abstract
Příspěvek spojuje integrovaná terénní cvičení s biologickým programem a zážitkovou pedagogikou. Prokazuje nezbytnost pořádání terénních cvičení v programu VŠ pro jejich uplatnění v základním školství.
Abstract (in English)
This contribution combines integrated practice in field with biology programmes and experimential pedagogy. Autor demonstrates necessity of practice in field in programmes of teacher study for use in basic education.
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:30