Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{897989, author = {Novotný, Petr}, address = {Olomouc}, booktitle = {AEDUCA. Festival vzdělávání dospělých 2010. Sborník příspěvků z odborných konferencí.}, keywords = {learning;education;workplace learning;organization;organizational learning}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-244-2606-8}, pages = {1-8}, publisher = {Univerzita Palackého, Institut celoživotního vzdělávání}, title = {Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci}, url = {http://www.aeduca.cz/}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 897989 AU - Novotný, Petr PY - 2010 TI - Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci PB - Univerzita Palackého, Institut celoživotního vzdělávání CY - Olomouc SN - 9788024426068 KW - learning;education;workplace learning;organization;organizational learning UR - http://www.aeduca.cz/ N2 - Hlavní aktéři zainteresovaní na učení se a vzdělávání dospělých vyjadřují a realizují své zájmy ve třech rovinách. To představuje nejméně tři rozdílné perspektivy: individuální; perspektivu organizace/podniku; a perspektivu veřejnou čili širší společenský zájem. Na těchto úrovních lze zájmy analyzovat a vzájemně porovnávat. Ne vždy se pociťované zájmy všech stran shodují, a může tak docházet ke střetům. Základem střetu je obvykle nevyrovnanost (nejen ekonomických) investic a přínosů pro některou stranu. Příspěvek analyzuje tyto potenciální střety a hledá také perspektivy, které umožňují rozdílné zájmy slaďovat. Z těchto "smírných" perspektiv se příspěvek soustředí na organizační učení. Diskurz o organizačním učení ukazuje, že nejde zdaleka jen o to, že se v organizaci lidé učí a vzdělávají, ale také o to, že v organizaci vznikají nové znalosti nebo úhly pohledů, které jsou schopny ovlivňovat chování organizace a umožnit organizaci rozmanitými způsoby si osvojovat cesty ke zvládání potřeby změny. ER -
NOVOTNÝ, Petr. Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci (Plurality of concerns over adults learning and education: learning organization bridging the gap?). In \textit{AEDUCA. Festival vzdělávání dospělých 2010. Sborník příspěvků z odborných konferencí.}. Olomouc: Univerzita Palackého, Institut celoživotního vzdělávání, 2010, p.~1-8. ISBN~978-80-244-2606-8.
|